Gofido laddar för fler samarbeten inom SaaS
I juni lanserade Gofido en SaaS-lösning utvecklat för distributionspartners. Lösningen har enligt Simon Cederholm, vd för Gofido, tagits emot väl av marknaden där responsen har överträffat förväntningarna.
”Vi har känt av ett högt tryck och ett genuint intresse för vår teknik sedan lanseringen. Vår lösning hjälper partners att skapa nya intäktsströmmar och erbjuda sina kunder ett personligt och relevant försäkringsskydd direkt i köpprocessen”, säger Simon Cederholm i en kommentar.
SaaS-lösningen från Gofido gör det möjligt för bolag att sälja försäkringar under deras varumärke och anpassade efter deras formgivning, så kallad embedded insurance. Hem-, bil och livförsäkring är exempel på produkter som finns tillgängliga. Lösningen består av en digital plattform som distributionspartners kan prenumera på och få åtkomst till genom Gofidos plug-and-play-teknologi.
Med teknologin kan distributionspartners enligt Gofido snabbt komma igång och få hjälp med allt från administration och kundservice till skadehantering.
Nyligen presenterades Gofidos första samarbete för SaaS-lösningen vilket är med bolaget Autoflow. Även fler samarbeten är på gång, meddelar Simon Cederholm.
”Vi är i slutfasen med flera branscheldande bolag inom olika områden och som vi snart kommer kunna berätta mer om. Vi ser fram emot en spännande höst med fler strategiska samarbeten och fortsatt tillväxt för både oss och våra partners”, säger han.